Thursday 11 October 2012

motivasi ke motibasi??

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua manusia di muka bumi Allah ini..salam 1 Malaysia, salam cium tangan mak ayah.. :) korang taw x ape maksud motivasi??? haaa!!!

Dipetik dari http://www.ugmc.bizland.com/ak-definisimotivasi.html, perkataan MOTIVASI adalah berasal daripada perkataan Bahasa Inggeris - "MOTIVATION"..perkataan asalnya ialah "MOTIVE" yang juga telah dipinjam oleh Bahasa Melayu / Bahasa Malaysia kepada MOTIF, yakni bermaksud TUJUAN..di dalam surat khabar, kerap pemberita menulis ayat "motif pembunuhan"..perkataan motif di sini boleh kita fahami sebagai sebab atau tujuan yang mendorong sesuatu pembunuhan itu dilakukan..jadi, ringkasnya, oleh kerana perkataan motivasi adalah bermaksud sebab, tujuan atau pendorong, maka tujuan seseorang itulah sebenarnya yang menjadi penggerak utama baginya berusaha keras mencapai atau mendapat apa juga yang diinginkannya sama ada secara negatif atau positif.

Oleh itu, kita boleh definisikan bahawa:  
"Motivasi adalah sesuatu yang menggerak dan mengarah tuju seseorang dalam tindakan-tindakannya sama ada secara negatif atau positif.

haaa!!!paham x??oleh itu saya, sebagai undergraduate student(bajet je) menggalakkan anda untuk bermotivasi setiap hari agar anda dapat menetapkan justeru memastikan matlamat anda tercapai..macam aku??aku ade motivasi aq..mak ayah aku..yang bahagia selalu..gaduh2 malam baik balik..rahsia??tanye bapak aku laa..dia pndai dalam bab pujuk memujuk..haha!!aku pun ape tah hebatnye..hehehehe..

aku ade mende nak kongsi ngan korang..hahahaha...

"Motivation is like food for the brain. You cannot get enough in one sitting. It needs continual and regular top ups."

Peter Davies

so, nasihat aku, sentiasalah bermotivasi...haa!!! aku ade banyak cerita indah nak di cerite,,tapi next time..hehehehe..aku chiao dulu dengan assalamualaikum.. :)


ni la motivasi aku..semoga bahagia selamanya emak dan ayahku

haa!! ni???haha :)

haha..ape ni??lapar2!!


:)

bakal doktor yang bru dapat White Coat!!haha


:)

:))))
:DD

:)


as u can see..my little cute officer..nice officer..berpangkat mejar kott..


No comments:

Post a Comment